THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

2010-04-05

Vikt nedgång?

Sitter o funderar på hur mycket jag väger nu. har inte vägt mig på evigheter... har mätt mig istället men de va ett tag sen jag gjorde de oxå typ i januari eller nåt... men märker på kläder att man kryper, vilket inte är roligt för kläderna sitter inte bra. har köpt två par Jeans nu den senaste tiden.. och båda paren har blivit för stora.. och då fick jag knappt igen dom när jag köpte dom.
Jag vill inte gå ner mer i vikt nu, jag vill börja träna så man blir lite fastare i stället :)
Men jag ska nog ta o mäta mig nu :)......
-
hm??
Okej jag har krypt lite då.
sen i slutet av januari har jag minskat
10 cm i midjan
11 cm över höfterna
6,5 cm runt låren...
Ja undra på att kläderna blir för stora..
och frågan e varför jag går ner i vikt?!?! jag äter ju jämt tycker ja.. och mest massa onyttiga saker...
-
men för ett år sen ungefär upptäckte jag ju en knöl i halsen... och har ju varit på massa kontroller angående de... och läkaren i gävle sa ju de att om de är sköldkörteln så har de ju med hormoner att göra o de kan visas på två olika sätt. antligen blir man speedad (uppe i varv o orkar hur mycket som hellst) eller så kan man bli slö och inte orka nåt.... men jag kan säga att jag e som jag alltid varit, klart man e trött ibland vem e inte de när man har barn. men sen så läste jag på nätet att man kunde rasa i vikt oxå... så jag vet inte om de har med de att göra. jag ska iaf tillbaka till gävle snart o ta nya prover (eftersom dom inte fick ur nån vätska ur knölen sist jag va där) men de är bara att vänta o se.

2 Tyck till:

stina sa...

What? 10cm i midjan, shit, önskar ja oxå hade mätt mej då ja inte heller har ngn våg hemma men ja bruka rju väga mej hos andra ist ;), å så märker man ju på kläderna..
Min mormor hade nå sånt där, sköldkörteln (hon operera sej för ngn vecka sen) ja men iaf så gick hon ner i vikt jätte mkt, min morbrors tjej hade samma sak (köldkörteln) men för henne blev det tvärtom då hon gick upp hela tiden..

the nurse sa...

det är sköldkörteln som styr hela din förbränning. Är den hyperaktiv (hypertyreos) har du ökat förbranning, allt går på högvarv! du är pigg, på gränsen till manisk, går ner i vikt, får springa på toaletten mycket och liknande. Är den underaktiv kallas det hypotyreos vilket ofta visar sig som motsatsen, dvs förstoppning, trötthet och viktuppgång och liknande... Har du detta så märks det genom ett enkelt blodprov.