THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

2010-02-08

Favorit killen!


Den lilla vilden som jag är så stolt över.
Han förvånar mig varje dag med nåt nytt.
Hade aldrig vågat hoppas på att han skulle bli den han är idag med tanke på vad alla läkare sagt från början. men läkare behöver ju inte ha rätt (som tur e ibland)
-
Träffade en mamma igår som vi träffat genom habiliteringen och hon visste ett barn som hade vart utan syre i 24 minuter i samband med förlossningen. de barnet är 3 år nu och inte ett ända fel. visst e de otroligt? men med rätt sjukhusvård så kan man fixa de mesta idag... och de har vi Akademiska i Uppsala att tacka för, att Milian är den han är idag. Jag o Ante pratade om detta idag när han va här... och dom säger ju att Milian va uten Syre i 17 minuter. men vi vet att de va mer. Ante va ju med i akut rummet när dom försökte få liv i honom och dom hade inte startat klockan o tagit tid då förens efter en stund för då va de nån som sa "har ni startat klockan!" och de hade dom inte. och han va ju redan livlös när han kom ut. men hur lång tid de egentligen va kommer vi inte få veta.. och vad spelar de för roll egentligen?! Inte nå! för Milian e den han är idag och han ger mig så mycket glädje. Han är världens charmtroll som är ute på sina äventyr o upptäcker världen.
-
Men på Torsdag ska vi iaf på förlossningen o gå igenom förlossning, nåt som sa att jag skulle få göra i somras egentligen... men jag tror att de kan va bra att de gått nästan 1 år. och jag ser hur han e idag. jag e inte riktigt lika förbannad längre. Jag har smällt de. men vi får se hur jag känner på torsdag när jag ska gå in på förlossningen! Som tur e ska Ante följa med och de är jag glad över.
-
Men varför prata om allt negativt? Jo för att jag bearbetar de. jag kan idag tycka de är skönt att tänka på allt som varit. jag tittar på korten från när vi va i Uppsala på sjukhuset ibland och jag kan faktiskt känna att de är skönt även fast de kommer några tårar. Jag vet att de är många som inte vill se korten på Milian när han va nyfödd, som tycker att de är jobbigt och jag kan förstå de.
-
Han är så ÄLSKAD... Från första stund!

1 Tyck till:

Emma sa...

Ja, helt otroligt vad dom kan göra i degens läge. Milian ser ju ut som vilken liten kille som helst!! Syns inte att han varit utan syre osv osv... Storkillen! :) Så duktig sååå! :D

Vore kul att ses snart. Mammaträff kanske!!?